14 YILDA MERSİN’E ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME ALANINDA 3,25 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK

14 YILDA MERSİN’E ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME ALANINDA 3,25 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Mersin de payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

 

MERSİN’İ TÜRKİYE’YE BAĞLADIK

Mersin’i diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 507 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 840 kilometreye, otoyolları 157 kilometreye uzattık. Böylece Mersin’i erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Mersin’deki karayolu ağını 1.504 kilometreye ulaştırdık.

 

OTOYOL                   157 km

DEVLET YOLU        507 km

İL YOLU                    840 km

TOPLAM YOL AĞI  1.504 km

 

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI ARTIRDIK

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Mersin de üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 279 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 189 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Mersin’in toplam bölünmüş yol mesafesini 468 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi  279 km

2016               468 km

Mersin’in yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

 

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Mersin-Adana Yolu (59 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Akdeniz Oyunları Stadyumu otoyol bağlantı yolları (7.6 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Mut Şehir Geçişi (13 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Mersin- Erdemli Yolu (41 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Mersin- Gözne Yolu 19.1km (2 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol, 17.1 km

Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Tarsus Turizm Yolu (4.2 km’si Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

Mut-Ermenek Yolu (25 km'si Bitümlü Sıcak Karışımlı, 16 km'si Sathi Kaplamalı Tek Yol )

 

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Erdemli-Silifke-Taşucu Yolu

• Silifke-Mut-3. Bölge (Konya) Hududu Yolu

• Gülnar-Aydıncık Yolu

• Tarsus-Çamlıyayla Yolu

• Silifke-Mut Ayrımı-Gülnar Yolu

• Mersin - Gözne Yolu

 

TARİHİ KÖPRÜLERİ YAŞATIYORUZ

Mersin ilinde 2003 yılında Mezitli 2004 yılında ise Justinyen (Bac) Tarihi Köprülerinin restorasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

 

RAYLI TAŞIMACILIK İLE HALKIMIZIN YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTİYORUZ

 

MERSİN-ADANA-İNCİRLİK-OSMANİYE-GAZİANTEP HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

 

İstanbul, Ankara ve Konya’dan Karaman-Mersin-Adana-Osmaniye ve Gaziantep illerine hızlı trenle ulaşım sağlamak için; Mersin-Adana-İncirlik-Osmaniye-Gaziantep Hızlı tren hattının yapımı planlanmıştır.

 

Proje Mersin-Adana, Adana- Toprakkale, Toprakkale-Bahçe, Bahçe-Nurdağ (Fevzipaşa Varyantı), Nurdağ-Başpınar, Başpınar-Mustafayavuz(Gaziray) kesimlerine ayrılmıştır.

 

Proje tamamlandığında Adana ile Gaziantep arası mesafe 315 km den 235 km’ye,süresi 5 saat 10 dk’dan 1 saat 45 dakikaya düşecektir.

 

MERSİN-ADANA 3. VE 4. HAT YAPIM PROJESİ

BOĞAZKÖPRÜ-YENİCE-TOPRAKKALE ELEKTRİFİKASYON-SİNYALİZASYON-TELEKOMÜNİKASYON VE ALTYAPI İYİLEŞTİRMESİ PROJESİ

KARAMAN-ULUKIŞLA-YENİCE YENİ DEMİRYOLU VE 2. HAT YAPIM PROJESİ

MERSİN (YENİCE) LOJİSTİK MERKEZİ

Proje Bedeli : 99 milyon TL

 

Yenice Lojistik Merkezi, Mersin ve Adana bölgesindeki yük potansiyeline hitap edecek şekilde planlanmıştır.

Söz konusu lojistik merkez ile Türkiye Lojistik Sektörüne 896 bin ton taşıma kapasitesi sağlanacak, ülkemize 416.000 m² lojistik alan kazandırılacaktır.

1. Etap tamamlanmıştır.

Yaklaşık 40.000 m2‘lik alanda lojistik hizmetinin verilebilmesi için gerekli bağlantı yolları çalışmaları devam etmektedir.

2. etap ihalesi yapılmıştır.

 

MERSİN (TIRMIL) YÜK MERKEZİ PROJESİ

Proje Bedeli : 14 milyon TL

Mersin gardaki yük faaliyetlerinin kent dışına çıkarılması ve

Mersin Limanı’nın geri sahası olarak hizmet vermek amacıyla

TIRMIL Yük Merkezi yapılarak işletmeye açılmıştır.

 

HAVAYOLUNDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM

DEVAM EDEN HAVAYOLU PROJELERİ

ÇUKUROVA HAVALİMANI (YİD)

Türkiye’nin güney bölgesindeki işlek ticari omurgalarından biri olan, Adana-Tarsus -Mersin hattında son dönemde artan potansiyel, bölgenin ulaşım stratejilerinin yeniden değerlendirilmesini zorunlu kılmıştır. Bu bölgede tek seçenek olarak çalışan Adana Havalimanı, bölgenin ihtiyaçlarını karşılamakta hayli yetersiz kalmış ve şehir yerleşiminin içine sıkışmıştır.

Bu tesisin gelişme olanaklarının kısıtlı olması nedeniyle bölgeye hizmet verecek yeni ve yüksek nitelikli alternatif bir bölgesel havalimanına yapımına başlanılmıştır.

İlk aşamada 15 milyon yolcu kapasitesine sahip, hem iç hem de dış hat trafiğine açık ve büyüyebilir şekilde yapılacak havalimanının kapasitesinin daha sonra 30 milyona çıkarılması hedeflenmektedir.

Altyapı tesislerinin ihale süreci ve üstyapı tesislerinin de ihale hazırlık çalışmaları devam etmektedir.

 

TAMAMLANAN DENİZCİLİK PROJELERİ

BALIKÇI BARINAKLARINA YAPILAN YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

Ulaşım ve iletişim altyapılarının yanı sıra inşa ettiğimiz Mersin Erdemli Balıkçı Barınağı ile Mersinli balıkçılarımıza destek veriyoruz.

 

YAT LİMANLARI

Mersin Yat Limanı 2011 yılında tamamlanarak turizm sektörünün hizmetine verilmiştir.

Ayrıca, 200 yat kapasiteli Mersin Kumkuyu Yat Limanı Mayıs 2014 tarihi itibariyletamamlanmıştır.

 

DEVAM EDEN DENİZCİLİK PROJELERİ

 

MERSİN KONTEYNER LİMANI PROJESİ (YİD)

Türkiye Cumhuriyetinin, Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinin ve bu bölgede yer alan diğer devletlerin Akdeniz’e açılmalarında ana liman (Hub-Port) olarak hizmet vermek üzere 12,8 milyon TEU/yıl kapasiteli Mersin Ana Konteyner Limanı Projesi planlanmıştır. Halen uygulama imar planı çalışmaları sürdürülmektedir.

MERSİN AYDINCIK YAT LİMANI İNŞAATI

400 yat kapasiteli olarak projelendirilen yat limanının etüt ihalesi çalışmalarının 2017 yılında neticelendirilmesi hedeflenmektedir.

MERSİN KARADUVAR BALIKÇI BARINAĞI

Mersin-Mezitli-Davultepe kıyı hattında yer tespiti yapılarak Mezitli Deresi’nin denize döküldüğü yerin doğu sahilinde yeni balıkçı barınağı için uygun yer belirlenmiştır. ÇED süreci devam etmekte olup imar planı onaya sunulmuştur.

 

MOBİL TEKNOLOJİLERDE TÜRKİYE’YE ÇAĞ ATLATTIK

Mersin’de, GSM altyapısı olmayan 11 yerleşim yerine altyapı kurduk.

İnşa ettiğimiz genişbant internet alt yapısı sayesinde Mersin’de Genişbant Abone Sayısı 2016’da 1.140.727’ye ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Mersin’de 2003 öncesi 1.971 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 5.573 kilometreye uzattık.

 

GENİŞBANT ABONE SAYISI

2003 ÖNCESİ          0

2016                           1.140.727

 

FİBER OPTİK KABLO UZUNLUĞU (km)

2003 ÖNCESİ          1.971

2016                          5.573

 

PTT ÇAĞIN ÖTESİNE GEÇTİ

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 63 Pttbank Mersin’lilerin hizmetindedir.

 

PTTMATİK MERSİN’İN DÖRT KÖŞESİNDE

43 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

 

PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.